
In het HEBPIE model is cultuur centraal gepositioneerd, gezien ze van belang zijn voor álle andere puzzelstukjes. Zonder idee van eigen identiteit, zul je nooit de perfecte match vinden.
Hebpie staat voor 'het employer branding perspectief: integraal en effectief', maar dat mag je snel vergeten. Zolang je maar niet vergeet om het hart van je (potentiële) medewerkers te veroveren! Hieronder leggen we kort de onderdelen van het model uit. Wil je zelf aan de slag met het HEBPIE model? Koop dan ons boek ' Zo word jij de aantrekkelijkste werkgever' of geef ons een belletje!
In het HEBPIE model is cultuur centraal gepositioneerd, gezien ze van belang zijn voor álle andere puzzelstukjes. Zonder idee van eigen identiteit, zul je nooit de perfecte match vinden.
Je kunt jezelf wellicht fantastisch vinden, maar uiteindelijk gaat het om je imago. Met andere woorden: wat is de perceptie van je doelgroep over jou als werkgever?
De tijd dat je mailbox volstroomde met open sollicitaties ligt achter ons. Ga actief en slim aan de bak met werving en maak de kunst van verleiden je eigen.
Eén van de meest onderschatte fasen. De potentiële sollicitant gaat zich voor het eerst verdiepen in je organisatie, zonder dat hij/zij/hen zichtbaar is voor jou. De kandidaat bepaald of er contact met jou komt, of dat je niet interessant bent. Wat doen jullie in deze fase?
Er heeft de afgelopen jaren een aardverschuiving plaatsgevonden. Kandidaten hebben tegenwoordig de broek aan in onderhandelingen. Hoe overtuig je de kandidaat om voor jou te kiezen?
Nu wordt het tijd om het employer brand te zien, voelen en toepassen voor de medewerker. Hoe laat jij nieuwe medewerkers zich thuis voelen?
Hoe kom jij de unieke wensen van de kandidaat tegemoet? Bied je maatwerk of een standaard contract?
By far je belangrijkste wapen om medewerkers aan te trekken én te behouden. Maar hoe maak je dat tastbaar en voelbaar? Hoe maak je ambassadeurs van je medewerkers?
Voor een groot aantal generaties is dit een belangrijk argument om wel of niet voor jou te kiezen. Kun je überhaupt perspectief bieden, zonder dat het bij loze beloftes blijft?
Ga je 'porselein gooiend' uit elkaar of creëer je een ambassadeur voor het leven? Een correcte uitstroomafhandeling maakt een verschil van dag en nacht.