Wat staat je te wachten?

Elke organisatie staat op een andere plek in hun groei naar een sterk werkgeversmerk. Magnos helpt jullie om op de middellange termijn (1 tot 3 jaar) een employer brand te ontwikkelen, te vermarkten óf een combinatie van beiden gebaseerd op jullie behoefte.

Ben je op zoek naar een strategische visie (5 tot 10 jaar) of interim management? Bekijk onze pagina Strategisch. Zoek je enkel een uitvoerende partij? Bekijk de pagina Operationeel.

Employer brand ontwikkelen

Baseer je employer brand op een krachtige Employer Value Proposition (EVP). Een EVP kun je op duizenden manieren aanvliegen. Wij kiezen voor een pragmatische aanpak met oog voor detail, volgens onderstaande stappen.

Employer brand ontwikkelen
Trinitas Valor model

We creëren een levendig beeld, als een personificatie van de organisatie, van de kijk van het management op identiteit. In twee ochtendsessies komen we tot een invulling van het Trinitas Valor Model.

1.

Identiteit

Kernwaarden, beloften en hoogste doel

We doen gedegen onderzoek onder huidige medewerkers. Allereerst ter toetsing van het Trinitas Valor Model en de 'gap' tussen gewenste en gepercipieerde identiteit. Daarnaast halen we concrete verhalen uit de organisatie naar boven die de identiteit ondersteunen. Afhankelijk van de grootte van de organisatie bepalen we de steekproefomvang.

2.

Cultuuronderzoek

Kwalitatieve toetsing cultuurwaarden en verdieping in identiteit

Tijdens de twee ochtendsessies benoemen we de unieke redenen waarom mensen graag bij opdrachtgever werken, in plaats van bij de concurrentie op de arbeidsmarkt. Met deskresearch toetsen we deze claims op concurrentiekracht en uniekheid. We formuleren Unique Application Reasons (UAR's).

3.

Waardepropositie

Jouw unieke voordelen als werkgever

De inzichten uit het Trinitas Valor Model, het cultuuronderzoek én de UAR's geven de kaders voor creativiteit aan. We ontwikkelen enkele opties voor een vertaling en verbeelding van de EVP in een krachtig concept. Het concept werken we uit in tekst en beeld, inclusief moodboard met mock ups van de toepassing. Dan weet je tenminste ook echt waar je voor kiest.

4.

Concepting

De EVP vangen in een concept dat exact de juiste snaar raakt

We leveren een document op dat jouw werkgeverschap een gezicht geeft. We houden niet van ellenlange teksten, maar van concrete toepassingen. Zo zorg je dat al je gedrag, symbolen en communicatie aansluiten bij de waarden die je wil uitstralen. Klaar om het employer brand te vermarkten!

5.

EVP-document

Een helder en beknopt document, waardoor het employer brand voor iedereen duidelijk is

Employer brand vermarkten

Zie employer branding niet als "bij-activiteit" maar als structureel onderdeel van de bedrijfsvoering. We maken samen met jullie management een gedegen tactisch plan voor 1 tot 3 jaar, waarin alle aspecten van aantrekkelijk werkgeverschap een plek vinden. We werken middels onderstaande 4 stappen.

Employer brand vermarkten

Je zult je verbazen hoeveel bedrijven beginnen met communiceren naar de arbeidsmarkt zonder scherpe segmentatie van interne en externe doelgroepen. In een tactische sessie van tenminste één dagdeel (afhankelijk van de complexiteit van jullie vraagstuk) behandelen we onderstaande topics:

  • Visie van management op cultuur
  • Concurrentie op de arbeidsmarkt
  • Segmentatie van interne en externe doelgroepen
  • Visie op pains & gains bij doelgroepen
  • UAR’s (Unique Application Reasons)
  • HEBPIE-analyse
  • Doelstellingen per doelgroep (1 tot 3 jaar)

1.

Onderdompeling

De makkelijskte vragen, worden té vaak overgeslagen

HEBPIE grijs hart

We doorlopen alle onderdelen van ons HEBPIE-hart. Zo krijgen we een complete doorsnede met scherpe blik op de te ondernemen acties.

2.

HEBPIE-methodiek

Intergrale en effectieve implementatie van employer branding

Alle inzichten worden verwerkt in een concreet communicatieplan voor de middellange termijn. Dat kan bestaan uit slechts enkele gerichte campagnes per jaar, tot een structureel doorlopende invulling van interne en externe communicatie. Operationele werkzaamheden worden naar wens verdeeld onder Magnos en jullie eigen teams. Wil je zien wat er allemaal mogelijk is op operationeel gebied? Klik hieronder door!

3.

Employer brandingplan

Concreet in taken, doelen en budget

Het employer branding plan geeft een concreet plan van aanpak, met tijdslijn, verantwoordelijkheden en budgetten. De oplevering van het document is het startpunt van onze operationele samenwerking

4.

Vruchtbare samenwerking

ROI-gestuurd samenwerken