
De cost per hire tijdens de campagne periode werd drastisch verlaagd, zélfs tot onder het bedrag van de interne referral fee. Het resultaat van een mooie samenwerking, gebouwd op vertrouwen, scherpzinnigheid en een hoop positieve energie.
Het vraagstuk
Broekman heeft hun employer brand reeds gedefinieerd en was op zoek naar naamsbekendheid en de juiste marktbenadering om de doelgroep in Limburg beter bekend te maken met het werkgeversmerk.
Zeker voor de nieuwe vestiging in Weert, vanuit waar Broekman Logistics alle Europese logistieke activiteiten voor Kubota afhandelt, was het van belang dat de doelgroepen weten van het bestaan van Broekman, wat hun ‘why’ of ‘kerndoelstelling’ is en welk type mens gelukkig wordt in de organisatie. Maar ook de reeds bestaande vestigingen in Venlo en Born, waren sterk gebaat bij een positief werkgeversimago in de regio.
Magnos zorgde in een tijdsbestek van slechts anderhalve maand dat alle campagnes “ready to go” waren. Een mooi voorbeeld van realistisch en pragmatisch projectmanagement door ons team. Hoe we dat aanvlogen en coördineerden, lees je hieronder.
De crossmediale aanpak
De aandacht van je doelgroep grijpen kan op talloze manieren. Magnos zet het belang van ROI (return on investment) voorop. Wat kun je verwachten aan concrete exposure bij verschillende kanalen of middelen, tegen welke tarieven? Een realistische analyse leidde tot de volgende mix: 1Limburg web en app, Meta advertising (Facebook + Instagram) en YouTube advertising.
Het adverteren op Facebook en Instagram bleek een generator van kwalitatieve kliks. Van de 6053 kliks naar de landingspagina, klikten 4135 bezoekers door naar een specifieke vacature. De ervaring van Magnos leert dat deze kanalen perfect converteren, mits de boodschap spraakmakend en authentiek verpakt is én de advertentiecampagnes correct zijn ingericht, gemonitord en bijgestuurd waar nodig.
1Limburg bleek een prachtig kanaal, gezien we in heel Limburg bekendheid wilden. Het nieuwsplatform kent op app en web gemiddeld 1,9 miljoen unieke bezoekers per maand. We creëerden bekendheid met een uitgebreide bannerset onder een zeer gemêleerde doelgroep. Waarmee we naast de specifiekere targeting van Meta ook aandacht in de tweede lijn verwierven: familie, vrienden of bekenden die je wijzen op iets wat ze gezien hebben. De app leverde 3446 kliks naar de landingspagina op, waarvan 494 keer doorgeklikt werd naar een specifieke vacature.
Het kanaal YouTube is niet zo zeer geschikt als conversietool, maar is geniaal om awareness en naamsbekendheid te genereren. Onze commercial werd van de 340.444 vertoningen maar liefst 201.517 keer voor minimaal 30 seconden bekeken. Daarnaast vertoond de video zich op relevante websites waar personen binnen de targeting zich bevonden. Juist het gebruik van YouTube Advertising kan de advertenties die wél gericht zijn op conversie enorm versterken.
Vertaling van de corporate boodschap ‘looking beyond’
Broekman Logistics’ pay-off ‘Looking beyond’ staat voor de wereldwijde impact die je als medewerker maakt. Het gaat om verder kijken dan jouw specifieke taak en zien dat jouw handeling bijdraagt aan verscheidene doelen over de hele wereld. Broekman noemt dit ‘Thinking inside the box’, waarbij de term box in de branche bekend staat voor een container. Voor de Limburgse arbeidsmarkt vertaalden we deze boodschap in film, verschillende dynamische banners en een strakke landingspagina: “Vanuit Limburg de wereld over.” Broekman Logistics is de werkgever voor de mensen die van jongs af aan verder kijken dan hun neus lang is. Als beeld kozen we ervoor om rechtstreeks door de wand van een ‘box’ of container heen te kijken, waarin je een specifieke handeling van verschillende banen ziet. De donkere stijl van ‘inside the box’ trokken we door in alle uitingen.
Campagne geslaagd
Een opvallend hoger aantal ingevulde vacatures tijdens de campagneduur was onmiskenbaar te koppelen aan de inspanningen rondom de campagne. Wederom een mooie business case die bewijst dat een investering in je employer brand zich uitbetaalt, mits je intern je werkgeverschap ook goed op orde hebt, net als Broekman. We kijken terug op een prachtige samenwerking tussen de recruitment, HR en marketingteams van Broekman Logistics en Magnos Employer Branding.