
Oliver Healthcare Packaging EMEA bouwt aan een sterk werkgeversmerk
Met het oog op een steeds krapper wordende arbeidsmarkt in de komende jaren, is het nu de tijd om te investeren in je werkgeversmerk. Oliver HCP begrijpt dat als geen ander en besloot vanaf 2023 om structureel te bouwen aan hun employer brand in de regio.
“We deden al veel, maar het gevoel dat mensen in de regio ons bedrijf écht kenden, ontbrak nog.”
Het ontwikkelen van een sterk employer brand: Wie zijn we en waarom willen mensen hier werken?
Een goede Employer Value Proposition (EVP) draait om authenticiteit, onderscheidend vermogen en aantrekkingskracht. Het komt erop neer dat je helder formuleert wat je als werkgever belooft: Wie past hier goed, en waarom?
Bij Oliver ligt het antwoord op die vraag in een aantal unieke elementen. Intern onderzoek bracht verschillende "Unique Application Reasons" (UAR's) aan het licht:
- Internationale werkomgeving: Werken met collega's van over de hele wereld, en dat dicht bij huis in Venray.
- Persoonlijke aandacht: Echte aandacht voor de persoonlijke situatie van medewerkers, waar de functie op kan worden afgestemd.
- Focus op gezondheid: Prioriteit voor zowel de fysieke als mentale gezondheid van medewerkers.
“We care about what’s on the inside!”
We care about what’s on the inside! Daar draait het om bij Oliver. Een knipoog naar het product medische verpakkingen, maar nog meer een vertaling van de cultuur naar een krachtige EVP. Het gaat om wat zich bij jou van binnen afspeelt, in de fysieke en mentale zin, waar Oliver de benadering per persoon op afstemt.
Visueel versterken we de boodschap door áltijd te werken met een tweesplitsing tussen de werkomgeving van de persoon en de situatie “on the inside” van de persoon. We vertellen de verhalen van mensen, over hoe hun innerlijk een perfect puzzelstukje werd in de wereld van Oliver.
Employer brand in de praktijk: Zichtbaarheid in een compacte kanalenmix
Een krachtige boodschap is niets waard als niemand hem ziet. Om naamsbekendheid te vergroten binnen een straal van 25 kilometer, kozen we voor een compacte, maar effectieve mix van kanalen. Met een realistisch afgesproken budget, wisten we enorme zichtbaarheid te realiseren. De website oliverontheinside.nl fungeerde daarbij als centrale spil.
Hieronder zie je een overzicht van de marketingmix.