Header magnos mobile
Aanboren van alternatieve doelgroepen met overtuigingskracht
De Afslag Thuis

De Afslag Thuis

Stel je bent een uitzendbureau. Je kandidatenpoule is dun bezaaid, maar je opdrachtgevers schreeuwen om mensen. Hoog tijd om te bekijken of er alternatieve doelgroepen zijn die je kunt aanboren. Magnos bedacht “De Afslag Thuis” voor een uitzendbureau dat goede ervaringen had met het omscholen van enkele internationaal vrachtwagenchauffeurs tot procesoperator.

De Afslag Thuis
Scherm­afbeelding 2024 07 19 om 15.23.51

Hoe vlieg je zo’n alternatieve benadering aan? Allereerst door grondige verdieping in de doelgroep: Wat zijn nu de échte beweegredenen om een carrièreswitch te maken? Wat vinden ze daar belangrijk bij? En tegen welke drempels lopen ze op? De belangrijkste inzichten: 

  • Met name 30+’ers (met een gezin) willen graag meer tijd doorbrengen met partner en of kinderen.
  • Chauffeurs zijn loyale beestjes en stappen niet snel op bij hun baas.
  • Het chauffeursvak mag niet afgevallen worden, het is een mooi beroep.
  • Er wordt wel eens gepraat over carrièreswitches onderling, maar men mist concrete voorbeelden dat het gemakkelijk kan, om er serieus over te willen denken.
  • Bij personen die reeds de stap gemaakt hebben, is de vrije tijd met name in de avonduren een verademing t.o.v. de voorgaande situatie.

De afslag “naar huis” nemen bleek een rake vertaling en verbeelding van de dynamiek die er heerste bij de doelgroep. Met een écht verhaal van een persoon die een carrièreswitch gemaakt heeft, met tevens een super sympathieke uitstraling, wisten we de juiste snaar te raken. 

De vervolgstap is zorgen dat geïnteresseerden daadwerkelijk met het uitzendbureau in contact komen. De call to action “Solliciteer nu!” is een veel te hoge drempel. Vandaar dat we adviseerden om De Afslag Thuis als losse entiteit neer te zetten, die je kan helpen en adviseren bij een eventuele carrièreswitch én je in contact brengt met werkgevers die om je staan te springen. De call to action “Ik wil meer info over een carrièreswitch” leverde een hoop kwalitatieve reacties op. Aan het uitzendbureau de taak om deze personen te begeleiden naar de volgende stap!

Deze case leert dat soms, naast het positioneren van je eigen onderneming als werkgever, het ook kan lonen om een specifieke oplossing voor een nichedoelgroep te bedenken. Met respect voor het chauffeursvak, lieten we zien dat er een andere mogelijkheid is voor degenen die vaker thuis willen zijn.

Jongen thumbs up v2

Jouw route naar aantrekkelijk
werkgeverschap start hier

Laten we kennismaken.

Eerst even bellen of mailen? Dat mag ook!

077-30 30 500 of
info@magnos.nl

Wij komen het liefst op locatie kennismaken.

Maar begrijpen dat je soms laagdrempelig 
wil kennismaken.